„Kultura i Historia” nr 10/2006 Piotr M. Bukowczyk Spadek prestiżu wyższego wykształcenia i nauki jako źródło kryzysu uniwersytetu Postanowiłem zabrać dziś głos, by zwrócić uwagę na sprawę rzadko obecnie poruszaną, a mianowicie spadek społecznego prestiżu wyższego wykształcenia i nauki. Nie…
Piotr Maroń – Kryzys uniwersytetu?
„Kultura i Historia” nr 10/2006 Piotr Maroń Kryzys uniwersytetu? Postawiony w temacie znak zapytania wskazuje nam od razu, iż fakt kryzysu uniwersytetu nie będzie w mojej pracy założeniem a priori. Dlaczego bowiem miałoby tak być? Dlaczego bezrefleksyjnie przyjmować, że mamy…
Olga Kępińska, Artur Maroń – Kognitywny wizerunek uniwersytetu. Na podstawie badania ankietowego wśród studentów UWr.
„Kultura i Historia” nr 10/2006 Olga Kępińska, Artur Maroń Kognitywny wizerunek uniwersytetu. Na podstawie badania ankietowego wśród studentów UWr. W dyskusjach nad rolą uniwersytetu toczącego się właśnie na uniwersytecie, wiele pada stwierdzeń. Na ogół stwierdzenia te mają charakter normatywny a…
Ewa Solska – Proces boloński: co dalej za przełęczą?
„Kultura i Historia” nr 10/2006 Ewa Solska Proces boloński: co dalej za przełęczą? We face challenges to turn a system of education devised in another age into a tool of social change and a force for development, democracy and peace…
W naszym malutkim domku albo Gaude Universitas
„Kultura i Historia” nr 10/2006 W naszym malutkim domku albo Gaude Universitas – protest-song (także o uniwersytecie) (posuwisty krok z przytupem – jak w chochoł-tangu) Big Liberal Administrator – syndyk nr (przed)ostatni Ecce Hero naszej pięknej katastrofy (po amerykańsku mówią…
Joanna Filipowicz – Pojęcie pamięci społecznej w nauce polskiej
KiH nr 2/2002 Świadomość historyczna była przedmiotem dociekań wielu dyscyplin naukowych. Jednak, jak zauważył Jerzy Matemicki, “fenomen świadomości historycznej niełatwo poddaje się zabiegom definicyjnym, jest też rozmaicie pojmowany na gruncie różnych dyscyplin naukowych. Nie dysponujemy jedną, powszechnie akceptowaną definicją świadomości…