Kultura i Historia nr 13/2008 Gracze chcą lepszych gier – Z Richardem A. Bartle rozmawiają Mirosław Filiciak i Alek Tarkowski Richard A. Bartle – wykładowca Uniwersytetu Essex, brytyjski projektant gier. Wspólnie z Royem Trubshawem stworzył w roku 1978 pierwszą grę…
Jerzy Stachowicz – Zanim zaczniesz grać – konsola jako technogadżet w magicznym świecie konsumpcji
Kultura i Historia nr 13/2008 Jerzy Stachowicz Zanim zaczniesz grać -konsola jako technogadżet w magicznym świecie konsumpcji Abstrakt Cyfrowa rozrywka – gry komputerowe widziane od strony hardware’u. Pierwszy krok ku uczestnictwu w cyfrowej rozrywce – hardware jako towar. Technogadżet. Konsola…
Marzena Falkowska – Publicystyka spotyka symulację: newsgames jako komentarz do aktualnych wydarzeń
Kultura i Historia numer 13/2008 Marzena Falkowska Publicystyka spotyka symulację: newsgames jako komentarz do aktualnych wydarzeń Abstrakt Artykuł dotyczy newsgames, nurtu funkcjonującego w obrębie serious games (gier służących w celach innych niż czysto rozrywkowe), który koncentruje się na komentowaniu i…
Joanna Kic-Drgas – Gry memo jako wsparcie autonomicznego uczenia się w wieku senioralnym
Kultura i Historia nr 13/2008 Joanna Kic-Drgas Gry memo jako wsparcie autonomicznego uczenia się w wieku senioralnym Abstrakt Współczesne tendencje w nauczaniu języków obcych w coraz większym stopniu zorientowane są na indywidualne preferencje jednostki oraz stymulowanie jej aktywności i kreatywności.…
Augustyn Surdyk – An Introduction to the Communicative Technique of Role-Playing Games in Teaching Foreign Languages
Kultura i Historia numer 13/2008 Augustyn Surdyk An Introduction to the Communicative Technique of Role-Playing Games in Teaching Foreign Languages Abstract TRPG is an innovative communicative technique in teaching FL, applied for the first time by the author to teaching…
Paweł Marcisz – Próba formalizacji dyskursu wokół gier fabularnych w kategoriach Michela Foucaulta
Kultura i Historia nr 13/2008 Paweł Marcisz Próba formalizacji dyskursu wokół gier fabularnych w kategoriach Michela Foucaulta Abstrakt W artykule tym rozważam kształtowanie się dyskursu wokół gier fabularnych, formalizację ludologii, czyli – zdawałoby się – łączenie sprzeczności: ujęcie żywiołowej zabawy…