dyskurs historyczny, narracja cyfrowa, narracja wizualna, pamięć społeczna,
1. Banaszkiewicz, Karina; 2011, Audiowizualność i mimetyki przestrzeni, Warszawa: Oficyna Naukowa.
2. Ferenc, Tomasz; Olechnicki, Krzysztof (red.); 2008, Obrazy w sieci: Socjologia i antropologia ikonosfery internetu, Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
3. Kurz, Iwona (red.); 2008, Film i historia, Warszawa: WUW.
4. Mencwel, Andrzej; 2006, Wyobraźnia antropologiczna, Warszawa: WUW.
5. Ong, Jackson, Walter; 2011, Oralność i piśmienność: Słowo poddane technologii, tłum. Józef Japola, Warszawa: WUW.
6. Ong, Jackson, Walter; 2009, Osoba- świadomość – komunikacja, Warszawa: WUW.
Marta Smoleń-Sidyk. mgr sztuk plastycznych, absolwentka PJWSTK, doktorantka kulturoznawstwa na UMCS w Lublinie. Interdyscyplinarny wędrowiec, ofiara digitalizacji, wiecznie zagubiona między obrazem a słowem transhumanistka. Autorka tomiku poezji „Imago” i multimedialnego zbiorku “Ciało i umysł. Portret własny” oraz licznych realizacji audiowizualnych. Obecnie kontynuuje eksplorację sztuk performatywnych, narratologii cyfrowej i nowoczesnych metod dydaktyki. W oparciu o instalacje i projekty Teatru NN przygotowuje dysertację na temat roli Digital Storytellingu w archiwizacji i popularyzacji wątków mikrohistorycznych.
Kontakt:m.smolen-sidyk@o2.pl