O Czasopiśmie | About the Journal | О Журнале
“Kultura i Historia” nr 27/2015
Współczesne nurty badań w antropologii nowych mediów
Recenzenci numeru:
prof. dr hab. Michał Ostrowicki (Sidey Myoo) (Uniwersytet Jagielloński)
dr Magdalena Kamińska (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Artykuły i Rozprawy / Articles and Treatises
Magdalena Dąbrowska
Tożsamości on-line uczestników wystaw psów rasowych. Netnograficzna analiza zdjęć profilowych w portalu społecznościowym Facebook
Sonia Fizek
Od Pacmana do Lary Croft. Jak badać postać w grach wideo?
Marta Habdas
Maszyny, komputery, drukarki – „nowe media” jako „medialne narzędzia”
Aneta Kierczewska
Tożsamość jednostki w dobie nowoczesnych technologii komunikowania. Współczesne media i ich wpływ na afirmacje własnego “ja”
Jarosław Kopeć
Z notesem wśród nie-ludzi. Propozycja dla antropologii kultury cyfrowej
Małgorzata Kowalewska
Miłość na bogato. Dekodowanie przyjemności z „serialu dla hejterów”
Łukasz Mirocha
Kulturowe znaczenie błędu komputacyjnego (glitch) w mediach wizualnych – postcyfrowa perspektywa software studies
Marta Smoleń-Sidyk
Storytelling medialnie zapośredniczony jako forma dialogu międzypokoleniowego we współczesnej rzeczywistości
Maciej Stasiowski
Przetopić chrom Przywracanie poprzedniej wersji systemu. Post-humanistyczna ®ewolucja w nowym kinie science-fiction
Grzegorz Zyzik
Cyfrowi chuligani. Gracze i zjawisko griefingu
Konteksty/Contexts
Ewelina Wioletta Klimczak
Polka Obywatelka Kobiety w polityce II Rzeczypospolitej w świetle „Bluszcza” (1921–39)
Recenzje / Noty/ Reviews
Wojciech Jaracz
W poszukiwaniu internetowego dowcipu. Russell Frank, Newslore: Contemporary Folklore on the Internet,Jackson2011
Sylwia Papier
Kto zabił Lukrecję? O najnowszej książce wydawnictwa Ha!art Piksel Zdrój
Andrzej Radomski
Historiografia w okresie transformacji. Kilka uwag na marginesie monografii: Historia Wizualna
Agata Rybińska
Yosef Hayim Yerushalmi, Zachor. Żydowska historia i żydowska pamięć – próba recenzji
Diana Wasilewska
Biała plama na mapie świata. O „Abchazji” Wojciecha Góreckiego